Jon Gunn
Sıradan Melekler
Inspired by the incredible true story of a hairdresser who single-handedly rallies an entire community to help a widowed father save the life of his critically ill young daughter.
- Yönetmeni: Jon Gunn
- Ana Kadrosu: Hilary Swank, Alan Ritchson
- Besteci: Pancho Burgos-Goizueta
- Sinema fotoğrafçılığı: Maya Bankovic
- Senaryo: Kelly Fremon Craig, Meg Tilly
Orijinal Başlık: Ordinary Angels
Yabancı yorumlar
8 yabancı incelemeler Sıradan Melekler (2024)
-
-
7.5 / 10
Çevrildiği yer i̇ngilizce: "Sıradan Melekler" olağanüstü bir kadının iyilik dolu hikayesiyle kalpleri ısıtıyor
- Richard Roeperİngilizce: chicago.suntimes.com »
-
7.5 / 10
Çevrildiği yer i̇ngilizce: "Sıradan Melekler", herkesin nazik olduğu iç açıcı bir film olduğu için okul sonrası özel bir yapım havası taşır. Ancak diğerlerinden daha iyi yapılmış. İlk sahneden itibaren izleyiciyi yakalar ve neredeyse iki saatlik süresi boyunca gerilimi artırarak devam eder.
- Mick LaSalleİngilizce: sfchronicle.com »
-
6.7 / 10
Çevrildiği yer i̇ngilizce: Bu en iyi haliyle bir iyi hissettiricidir ve bu dönemde başka bir şeye gerçekten ihtiyaç var mı?
- Brian Farvourİngilizce: The Playlist »
-
6.7 / 10
Çevrildiği yer i̇ngilizce: 1994 Kentucky kar fırtınası sırasında hastalık geçiren bir kızı organ nakli hastanesine ulaştırmak için yapılan çabaları ilham verici bir şekilde anlatan bir drama.
- Jen Yamatoİngilizce: Washington Post »
-
6 / 10
Çevrildiği yer i̇ngilizce: İhtiyaç içinde olan insanlara yardım etmek için bir araya gelen topluluğu görmekten daha iç açıcı bir şey yoktur, özellikle de ölüm ve hastalıktan muzdarip bir aile söz konusu olduğunda. Daha da önemlisi, bu durum bize sıkıntılardan kurtulmak için göksel mucizelere gerek olmadığını hatırlatır. Tek gereken empati — belki de biraz Swank'in azmi.
- Courtney Howardİngilizce: Variety »
-
5 / 10
Çevrildiği yer i̇ngilizce: Derin Hristiyanlık inançlarıyla yönlendirilen Erwin kardeşler – Andrew ve Jon – yaptıkları işin arkasındaki gündemden asla çekinmediler. Web sitelerinde, "Misyonumuz," diyor, "filmi bir araç olarak kullanarak, İsa'nın Mesajını daha önce hiç olmadığı kadar yaymaktır," şeklinde bir ifade var. Bu misyon, Kingdom Story Company'lerini Amerika'nın büyüyen "inanç temelli" alt türünde en büyük güçlerden biri haline getirmiştir. Ancak kardeşlerin belirttikleri amaç göz önüne alındığında, başarılarına karşılık olarak giderek daha seküler filmler yapmaları garip. Belki de bu, Erwins'in daha geniş kitlelere ulaşmak ve İsa'nın ışığını arayışında olmayan insanlarla paylaşmak için bir planının parçasıdır ama 2012'teki kendi yönettikleri ilk film – güçlü bir karşıt-abort dramı olan "Ekim Bebeği" – ile ürettikleri son özellik arasında büyük bir fark olduğu inkar edilemez: Hilary Swank'in yer aldığı ve "The Big Chill" ve "The Edge of Seventeen" filmlerinin senaristleri tarafından ortak kaleme alınan etkisiz ama zararsız bir yapım. İlgili Hikayeler: Alexander Payne 'The Holdovers' BFI prömiyerinde; Alexander Payne: 'The Holdovers' intihal skandalı 'Dünyanın En Aptalca Şeyi'ydi; Paul Schrader: İki Yeni Projesini Duyurdu, Son Filmlerinin 'Amazon, Netflix tarafından hepsi reddedildi' dedi. "Sıradan Melekler" filminde Tanrı hala bir rol oynamaktadır, ancak bu daha çok sessiz bir cameo gibidir; kilise, bir karaciğer transplantına ihtiyacı olan kanserli küçük kızın gerçek hikayesinde hala yer almaktadır ama öğretileri yalnızca toplumu bir araya getirdikleri şekilde ifade ediliyor. Protagonistin sarsılan inancı, üçüncü perdede mucizevi bir olayla yeniden inşa edilmektedir ama filmin başlığının da belirttiği gibi, duaları daha çok buradaki tamamen yabancı insanların yardımıyla değil, yukarıdaki bir ilahi varlık tarafından değil. Erwin kardeşlerin birkaç önceki biyografik filminin (örneğin "Sadece Hayal Edebiliriz," "Amerikan Şansı") normal çok salona ait içerikler olarak başladığı ve son anlarda cennete doğru bir dönüş yaptığı düşünülürse, bu – "The Case for Christ" filminin yönetmeni Jon Gunn tarafından yönetilen – baştan sona aynı çizgide kalmakta ve hedef kitlesinin filmin özündeki dini unsurları fark edeceğine güvenmektedir, belki de yaydığı tek Mesaj, organ bağışı ile ilgili iyi bir kelimedir. Eğer mizah, ironi, cinsellik, incelik, zarafet, siyaset, incelik ve tarzdan yoksun olmasaydı, "Sıradan Melekler" filmini türünün bir ürünü olarak tanımlamak zor olurdu. Bu kesinlikle inanç temelli bir film ama inancını daha yüksek bir güçten ziyade insanlara yerleştiren bir film. Bu, onu iyi yapmaz ama farklı bir tempo değişikliği yapar. Belki de "Sıradan Melekler" din tanımayan eleştirmenler ve kilise giden sivil halk için bu kadar erişilebilir olduğu için, bu ülkenin herkesinin bir noktada girmek zorunda olduğu bir cehennemin çevresinde döndüğü için, neye inanırsa inansın: Amerikan sağlık sistemi. Film, 1980'lerin sonlarında bir hastanede başlar; Ed Schmitt adında bir Lousiville adamı ("Reacher" yıldızı Alan Ritchson) karısının, "Tanrı'dan bir hediye" anlamına gelen Michelle ismini verdiği bir bebeği dünyaya getirdiğini izler. Beş yıl sonra, Ed'in karısı aynı hastanede ölür, büyük yapı işçisi yalnız başına iki kızını büyütmek zorunda kalır. Ama bu, vaaz edilen bir Hristiyan propagandası (ister görünüşü böyle olsun) ve dolayısıyla Ed'in sıkıntılı durumu bu noktada sona eremez. Michelle'in (Emily Mitchell) doğuştan safra kanalı atrezisiyle doğduğu ve eğer ablası Ashley'nin (Skywalker Hughes) aldığı transplantı almazsa öleceği anlaşılır. Michelle, öldüğünde bekleme listesinde en üst sıraya gelmeyecek ve oraya ulaştığı takdirde bile, sigortasız olan Ed'in karısının bakımına ödediği masraflar onu tükettiği için ameliyatını karşılaması imkansızdır. "Anneni öldüğünde bu kadar fazla para aldığımız için sen de ölmelisin," diyerek karanlığa söylenir en son hastane faturasına bakarken. Ama boğulma hikayesi, Tanrı'nın yardım gönderdiğini hatırlatır, ihtiyaç sahiplerine, kendi umutsuzlukları tarafından kurtarılacak kişileri tanımak için çok meşgul olmasalar bile. Sharon Stevens (Swank, kendisini Daha iyi bir Erin Brockovich türü gibi oynamakta) söz konusu olduğunda, onun bir bekleyen melek olduğu konusunda kimsenin onu tanıması zor olur. "Ben bir alkolik değilim, sadece kafamın çatladığı bir moda tasarımcısıyım" diyen ısrarcı bir sarhoş olan Sharon, tüm sorunlarını alkol ve payetlerle gizlemeye çalışan bir boktan bir annedir. Bu işe yaramadığında, orada olma nedenini bulmaya karar verir ve bu, onun için kendisinden daha büyük bir neden olur ve filmde ilahi bir özenine çokça yer verilse de, Sharon hemen Ed'in durumuyla ilgili bir gazete makalesine göz atar ve onu kurtarmak için kişisel bir misyon üstlenir. "Birkaç şeyde iyiyim," diye söyler Ed'e, hayatına dahil olduktan sonra, "ama 'hayır' yanıtını kabul etmek bunlardan biri değildir." Ed, filmdeki protagonist olarak işlev görse de, Sharon onu ileriye götüren motordur – Schmitt ailesini karşılaştıkları her engelin üstesinden getiren değişmez güçtür. Ed, sahnelerinin çoğunda dev Amerikan ellerinin parmaklarını ovarken – parmakları bile şişlemiş – gecenin birinde yıldızlara bakarak Tanrı'ya söylenir: "Sana ne yaptım?" Sharon, küçük Michelle'e yardımcı olabilecek her kişiyi arıyor ya da kapıda bekletiyor. Ed, 17 farklı dua listesinde olmasının karısını kurtaramadığını düşünürken, Sharon bağış kampanyaları düzenliyor ve hastane yetkililerini azarlıyordur. "Sıradan Melekler" mafya mantığı gibidir: Sistem katı olabilir ama onu oluşturan insanlar hep çok farklı şekilde etkilenebilir. (Sıradan) bir melek tarafından etkilenmiş... son derece tek yönlü son görevinde, babalık çabasını telafi etme çabası içinde. Bazen, başkalarının çocukları için bir mucize olmak, kendi çocuğun için anne olmak için daha kolaydır (bu, Erwin kardeşlerin üretimi için fazlasıyla hassas ve incelikli geliyorsa, lütfen Sharon'un oğlu ile sorunları çözmeye çalıştığı sahnenin "Losing My Religion" şarkısı ile donatıldığını unutmayın). Sharon'un arkadaşı onun için yardımcı olduğu gibi, gerçeği belirtiyor: Ed gibi Schmitt'lere yardım etme konusundaki aşırı isteği, farklı ve daha özverili bir bağımlılık davranışıdır ama bağımlılık davranışı – doğru yöne yönlendirildiğinde – dünyayı değiştirme gücüne sahip. Yani, kalbinden 400,000 dolarlık tıbbi masrafı affettirebilecek başka kim var? Bu kısım, çok rahat bir kesimle kapatıldığı gibi, bu hikayedeki her şeyi olduğu kadar inandırıcılığını zorlayarak, ve filmdeki üçüncü bölümde yer alan dramatik yarışı (Louisville'in yarısının, Michelle'i Omaha hastanesine ulaştırmak için dev bir kar fırtınası sırasında toplandığı) destekleyecek 1994 Kentucky Fırtınası'ndan yerel haber görüntüsü de yok. Ancak, Swank'in rolüne getirdiği umutsuzluk, onu çevreleyen komik işlerin çoğunu affettirmek kadar yeterince inandırıcıdır ve – Kingdom geleneğiyle uyumlu olarak – "Sıradan Melekler" yalnızca dramatize etmeyi seçmediği şeylerden dolayı yutması zor bir film olabilir. Bu karakterler arasındaki az çok zarif olmayan anlar. Ed'in kilisesinin desteklemekte isteksiz olabileceği insanlar. Bu olaylardaki kilit bir figürün yakın zamanda ölümü. Bu, beklenmedik yerlerde yeni bir inanç bulma hikayesidir ve tüm insanlara bu deneyimi paylaşmaya kararlıdır.
- David Ehrlichİngilizce: IndieWire »
-
3 / 10
Çevrildiği yer i̇ngilizce: "Sıradan Melekler" korkunç bir hızla ilerliyor. Fakat hızdan daha kötü olan şey, sahneden sahneye atlayan montajdır.
- Hannah Gearanİngilizce: Screen Rant »
Box Office
Sıradan Melekler dünya genelindeki sinemalardan toplam 20 566 982 dolar kazanmıştır (küresel gişe hasılatı).
1. Observer
Çevrildiği yer i̇ngilizce: "Sıradan Melekler" dokunaklı, saf ve olumlu
- Rex Reed
İngilizce: observer.com »